مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 07:252021-10-26سياسي

ضرورت هوشمند سازی نظام آماری کشور


وزیر رفاه، گذار از نظام آمارهای سنتی به نظام آمارهای ثبتی مبنا و هوشمندسازی آن را تنها گزینه مؤثر جهت ارتقاء کمی و کیفی و انتشار داده ها و اطلاعات آماری دانست.

- ، حجت الله عبدالملکی، در پیامی به مناسبت روز آمار، نوشت: از الزامات تحقق اهداف کلان در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، دستیابی به آمار و اطلاعات علمی و دقیق از وضعیت موجود است که این موضوع برای تدوین راهبردها، سیاستگذاری، برنامه ریزی، نظارت، هماهنگی و هدایت برنامه ها امری ضروری است.

در عصر کنونی گذار از نظام آمارهای سنتی به نظام آمارهای ثبتی مبنا و هوشمندسازی آن تنها گزینه مؤثر، جهت ارتقا کمی و کیفی و انتشار داده ها و اطلاعات آماری است.

در ادامه این پیام آمده است: داده ها و اطلاعات آماری صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنان که اشاره به یکپارچه سازی اطلاعات در نظام مالی و اقتصادی کشور با بهره گیری از روش های نوین تحلیل داده برای افزایش توان پیش بینی و پیشگیری در اصول دوازده گانه حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی ابلاغ شده توسط رییس جمهور نیز، مؤید این امر مهم است.

لازم است داده های تولید شده آماری صحیح، علمی و قابل اعتماد بوده تا مبنای تصمیم گیری های داده محور جهت تدوین راهبردهای لازم در برنامه ریزی های آتی باشد و با تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت هوشمند سازی نظام آماری کشور

ضرورت هوشمند سازی نظام آماری کشور