مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 07:202021-10-26سياسي

دو مؤلفه بازی برجامی دولت بایدن


واقعیت امر این است که «بازگشت یکطرفه به برجام» که به مثابه یک تاکتیک ازسوی کاخ سفید پیگیری می شود، بر دو مؤلفه استوار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، حنیف غفاری در را تا آخرین مرحله ممکن (بازگرداندن همه تحریم های چندجانبه علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد) فعال کند.

در این صورت، سند برجام قطعا به کمک دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان نخواهد آمد.

در اینجا متوجه اصرار دولت بایدن درخصوص عدم ارائه تضمین برای آینده برجام (حتی در دوران ریاست جمهوری خود و حضور دموکرات ها در کاخ سفید) می شویم! دولت بایدن در صورت بازگشت ظاهری به برجام و بدون آنکه هندسه و ساختار تحریم ها را علیه کشورمان بر هم زند، بدون هیچ بهانه ای (حتی در صورت پایبندی صددرصدی ایران به تعهدات برجامی خود) تحریم های چندجانبه را با استفاده از حق وتوی خود علیه کشورمان اعمال کند.

مقامات دولت بایدن با هرگونه تعهد و تضمینی که این دو مولفه را هدف قرار دهد مخالف هستند اگرچه حتی این تعهد یا تضمین در متن برجام، قطعنامه2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد یا دیگر اسناد بین المللی آمده باشد.

بدون شک تا زمانی که واشنگتن حاضر به انهدام این ترکیب ناموزون (عدم رفع واقعی تحریم های ایران در عین امکان استفاده از مکانیسم ماشه) نشود، اساسا نمی توان از احیای توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو مؤلفه بازی برجامی دولت بایدن

دو مؤلفه بازی برجامی دولت بایدن