مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 07:202021-10-26بين الملل

پکن خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه افغانستان شد


وزیر امور خارجه چین با تأکید بر لزوم همکاری جامعه بین الملل برای کمک به بازسازی افغانستان، خواستار لغو تحریم های غرب و آمریکا علیه افغانستان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وانگ یی وزیر امور خارجه است و ایالات متحده و کشورهای غربی را ترغیب به لغو تحریم ها می کند .

وزیر امور خارجه چین تصریح کرد که تمامی طرف ها به شیوه ای معقول و عملگرایانه با طالبان همکاری کنند تا از این طریق به افغانستان کمک کنند در مسیر توسعه گام بردارد.

وی ادامه داد: چین آمادگی دارد با تمام توان به ارائه کمک های انسان دوستانه به مردم افغان ادامه دهد و با جامعه بین الملل برای کمک به مردم افغان برای غلبه بر مشکلات موقت ، دستیابی به بهبودی اقتصادی و خودسازی همکاری کند .

وانگ یی تأکید کرد که پکن هرگز به دنبال مداخله در امور داخلی افغانستان نیست و هرگز به دنبال دستاوردهای شخصی و اعمال نفوذ در افغانستان نیست و تنها از تلاش های مردم افغان برای ثبات بخشی و بازسازی افغانستان حمایت می کند.

این مقام ارشد چین تأکید کرد که غلبه بر معضلاتی که افغانستان با آن مواجه است، نیازمند حمایت و درک بیشتر جامعه بین المللی است.

وی در این خصوص توضیح داد: افغانستان در حال حاضر در مرحله کلیدی از گذار از هرج و مرج به سمت نظم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه افغانستان شد

پکن خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه افغانستان شد