مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 06:002021-10-26سياسي

یخ روابط میان ایران و عربستان آب می شود؟


روابط ایران و عربستان به عنوان دو کشور مهم جهان اسلام همیشه از اهمیت زیادی برخوردار بوده است به طوری که خوب بودن یا بد بودن این روابط بر تحولات منطقه نیز تأثیرگذار بوده است.

- ایسنا/اصفهان روابط ایران و عربستان به عنوان دو کشور مهم جهان اسلام همیشه از اهمیت زیادی برخوردار بوده است به طوری که خوب بودن یا بد بودن این روابط بر تحولات منطقه نیز تأثیرگذار بوده است.

روابط ایران و عربستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فراز و فرودهای زیادی داشته است، اما این اختلافات به ویژه در یک دهه گذشته به بالاترین سطح خود رسید به طوری که روابط دو کشور به سطح کنسولی تنزل پیدا کرد.

اما در چند هفته اخیر نشانه هایی از عزم طرفین برای بهبود روابط دیده می شود.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه پس از سفر خود به سوریه، مصر و روسیه گفت مذاکرات بین عربستان سعودی و ایران روند خوبی را طی کرده است.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جزییات بیشتری را مطرح کرد و گفت که مذاکرات بین دو کشور بدون وقفه پیش رفت و بر روابط بین ایران و کشورهای منطقه، عمدتاً کشورهای خلیج فارس متمرکز بود و جنگ یمن نیز مورد بحث قرار گرفت.

مقامات عربستان سعودی نیز از روند مثبت مذاکرات خود با ایران خبر دادند و تأکید کردند از عادی سازی روابط با ایران استقبال می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یخ روابط میان ایران و عربستان آب می شود؟

یخ روابط میان ایران و عربستان آب می شود؟