مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 05:552021-10-26سياسي

امضای 20 سند همکاری رهاورد دیدار رؤسای جمهور قزاقستان و ترکمنستان


رؤسای جمهور قزاقستان و ترکمنستان بر توسعه مشارکت استراتژیک و همکاری میان کشورهای منطقه تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، در چارچوب سفر رسمی قاسم ژامرت تاکایف رییس جمهور قزاقستان به عشق آباد، با قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان دیدار کرد.

در این دیدار دو جانبه تاکایف در سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از استقبال گرم دولت ترکمنستان اظهار داشت: دولت قزاقستان مصمم است که به توسعه بیشتر مشارکت استراتژیک با ترکمنستان انگیزه جدی ببخشد.

رییس دولت قزاقستان در مذاکرات عشق آباد گفت: من شخصاً به توسعه مشارکت استراتژیک و همکاری بین کشورها معتقدم و اولویت سیاست خارجی ماست.

وی در ادامه بر گردش تجارت بین ترکمنستان و قزاقستان در 8 ماه اول امسال اشاره کرد و گفت: گردش مالی بیش از 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

طبیعتاً ظرفیت موجود بیش از این مقدار است.

رییس جمهور قزاقستان گفت: ذخایر بسیار جدی در زمینه های انرژی، حمل و نقل و تدارکات، کشاورزی و صنعت وجود دارد که قزاقستان آماده افزایش صادرات به ترکمنستان در 60 قلم کالا به مبلغ بیش از 130 میلیون دلار است.

بردی محمداف نیز تاکید کرد: سفر دولتی رییس جمهور قزاقستان به ترکمنستان انگیزه ای قوی برای روابط دوجانبه برادرانه و استراتژیک خواهد بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای 20 سند همکاری رهاورد دیدار رؤسای جمهور قزاقستان و ترکمنستان

امضای 20 سند همکاری رهاورد دیدار رؤسای جمهور قزاقستان و ترکمنستان