مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 05:552021-10-26سياسي

میرکاظمی: دستگاه ها باید در قبال دریافت بودجه پاسخگو باشند


یکی از اهداف اصلی از اصلاح ساختار بودجه 1401 این است که جداول و توافقنامه ها به گونه ای تنظیم شود که استان ها و دستگاه ها برابر منابع و اختیارات پاسخگو باشند.

- به نقل از سازمان برنامه و بودجه، سید مسعود میرکاظمی در نوزدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، که با موضوع جایگاه استان ها و شهرستان ها برای تحقق رشد اقتصادی مد نظر و برنامه محوربودن بودجه 1401 برگزار شد، عنوان کرد: برای تحقق رشد اقتصادی که از اهداف کلان بودجه 1401 است سهم استان ها و شهرستان ها مشخص و براساس همین شاخص ها برنامه ریزی و سیاستگذاری شود.

میرکاظمی با اشاره به اهداف و سیاست های کلان بودجه 1401 تصریح کرد: تحقق رشد اقتصادی، برنامه محور بودن و ساماندهی ردیف های بودجه از محور اصلی بودجه 1401 است.

لذا برای تحقق این مهم، بودجه باید ساده، قابل اندازه گیری و قابل نظارت باشد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه با نگاه اجمالی به بودجه سال های گذشته نشان می دهد کسی در قبال مسئولیت ها پاسخگو نیست، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف اصلی از اصلاح ساختار بودجه 1401 این است که روند گذشته تداوم نداشته باشد و جداول و توافقنامه ها به این گونه ای تنظیم شود که استان ها و دستگاه ها در برابر منابع و اختیارات پاسخگو باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میرکاظمی: دستگاه ها باید در قبال دریافت بودجه پاسخگو باشند

میرکاظمی: دستگاه ها باید در قبال دریافت بودجه پاسخگو باشند