مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 05:252021-10-26اقتصادي

کشت کلزا نشایی برای اولین بار در کردستان+تصاویر


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: امسال برای اولین بار کشت کلزا نشایی در روستای کمنتو شهرستان سقز در مساحت یک هکتار به اجرا درآمد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، امنیت غذایی مقوله بسیار مهمی است که یکی از ارکان توسعه پایدار به حساب می آید و براساس آمارها جمعیت جهان تا سال 2100 میلادی به 11 میلیارد نفر خواهد رسید که مصرف مواد غذایی نیز در این افق افزایش خواهد داشت.

تحلیل ها نشان می دهند تا سال 2050، نیاز برای تولیدات کشاورزی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا 150 درصد افزایش می یابد از این رو لازم است از هم اکنون برنامه ریزی دقیق برای رفع نیاز به محصولات کشاورزی انجام شود.

در این میان روغن از جمله کالاهای اساسی و نیازهای ضروری است و با تولید محصولات غذایی به ویژه دانه های روغنی برای تأمین نیاز اساسی مردم علاوه بر پاسداری از امنیت غذایی می توان تولید داخلی را نیز در راستای اقتصاد مقاومتی هدایت کرد.

کشت دانه روغنی کلزا برای تولید پایدار گندم نیز ضروری است زیرا این دانه روغنی در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می شود.

کشت مداوم گندم در اراضی زراعی سبب کاهش توان رویشی اراضی و افت قابل توجه میزان تولید گندم می گردد که برای جلوگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت کلزا نشایی برای اولین بار در کردستان+تصاویر

کشت کلزا نشایی برای اولین بار در کردستان+تصاویر