مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 05:252021-10-26اقتصادي

مدیر فرابورس: دولت از ابتدای مهر اوراقی نفروخته


دولت از ابتدای مهر تا الآن هیچ گونه اوراقی را نفروخته است و صرفاً این آمار عملیات بازار باز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امیر هامونی با حضور در بخش خبری 21 دوشنبه شب شبکه یک سیما افزود: بازار سرمایه طی این مدت شاهد نوساناتی بوده است؛ افرادی که بهمن 99 در بازار سرمایه سرمایه گذاری کردند تا الآن بازدهی خوبی را می توانستند کسب کنند حتی تا این جا که شاخص فرابورس ایران پیک تاریخی خودش را لمس کرد و این خبر خوبی برای عموم سرمایه گذاران است.

وی ادامه داد: به لحاظ متغیر های بنیادی بازار؛ فروش شرکت ها در شش ماهه اول سال 1400 نسبت به شش ماهه ابتدایی سال 99 رشد 82 درصدی را داشته است و سود خالص شرکت ها در شش ماهه ابتدایی سال 1400 افزایش 72 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده که نشان دهنده این است که رفتاری که در بازار شاهد آن هستیم؛ رفتار ناشی از هیجان است.

هامونی خاطرنشان کرد: یک شبهه ای که در این روز ها ایجاد شده؛ موضوع فروش صکوک به ویژه از سمت دولت است که این تحلیل؛ اشتباه است.

وی تصریح کرد: دولت از ابتدای مهر ماه تا الآن هیچ گونه اوراقی را نفروخته است و صرفاً این آمار نشان می دهد که آمار عملیات بازار باز است که یک مفهوم جدیدی است که سال گذشته به بازار ارائه شد و بانک مرکزی با بانک ها در تابلوی فرابورس خرید و فروش اوراق را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیر فرابورس: دولت از ابتدای مهر اوراقی نفروخته

مدیر فرابورس: دولت از ابتدای مهر اوراقی نفروخته