مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 05:202021-10-26سياسي

چراغ تعزیه خاموش می شود؟


یک شبیه خوان و پژوهشگر اراکی در حوزه تعزیه گفت: امروزه تعزیه خوان ها با اجراهای خود سعی دارند چراغ تعزیه را روشن نگهدارند.

- ایسنا/مرکزی یک شبیه خوان و پژوهشگر اراکی در حوزه تعزیه گفت: امروزه تعزیه خوان ها با اجراهای خود سعی دارند چراغ تعزیه را روشن نگهدارند.

اسماعیل مجللی در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: متاسفانه یکسری مسائل دست به دست هم داده و عملا موجب کمرنگ شدن تعزیه شده است و سال به سال شاهد ریزش مخاطب در این حوزه هستیم.

همچنین تعزیه خوان های جدید نیز وارد این حرفه نشدند و از تعداد پیشکسوتان و صاحب نظران این حوزه که زحمات بسیاری برای این هنر کشیدند نیز به دلیل کهولت سن کم می شود و متاسفانه مرگ و میر تعزیه خوان های قدیمی و پیشکسوت موجب افول این هنر و پیشامد خطر از بین رفتن آن شده است، زیرا هیچ کس دانسته های ارزشمند این افراد را در این حوزه مکتوب نکرده است.

افردای نیز هستند که صرفا از روی علاقه به تازگی وارد این حرفه شده اند و هیچ تجربه و علمی در این خصوص ندارند.

وی ادامه داد: تا قبل از دهه 90 تعزیه دارای بانیانی بود که در کنار منازل خود بساط اجرای تعزیه را فراهم می کردند، اما در حال حاضر تعداد این بانی ها به صفر رسیده است و تعزیه هایی که امروز در سطح شهر مشاهده می شوند تعزیه هایی هستند که خود تعزیه خوان ها آنها را اجرا می کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چراغ تعزیه خاموش می شود؟

چراغ تعزیه خاموش می شود؟