مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 05:152021-10-26اقتصادي

551 روستا در کردستان با تنش آبی مواجه هستند


معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: متأسفانه 551 روستا در استان با تنش آبی مواجه هستند که برای رفع این مشکل به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد فرهاد شامگاه دوشنبه در نشست بررسی مشکلات آب و فاضلاب روستاهای شهرستان سقز اظهار کرد: استان کردستان دارای هزار و 677 روستای دارای سکنه است که از این تعداد 551 روستا با تنش آبی مواجه هستند.

وی افزود: در حال حاضر برای تأمین آب شرب 150 روستا در استان کردستان نیز از سیستم سیار استفاده می کنیم و خشکسالی های چند سال اخیر نیز این تنش آبی افزوده است.

فرهاد اعلام کرد: برای اصلاح سیستم آب و فاضلاب مناطق روستایی استان نیازمند 10 هزار میلیارد تومان هستیم که امیدواریم با تزریق اعتبارات محرومیت زدایی بتوانیم این دغدغه را در سریع ترین زمان ممکن اجرایی کنیم.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب کردستان خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات محرومیت زدایی بیش از 356 میلیارد تومان اعتبار برای بخش آب استان در نظر گرفته شده است که امیدواریم با تخصیص این میزان اعتبار بتوانیم تحولی شگرف را در این حوزه رقم بزنیم.

فرهاد در ادامه سخنان خود افزود: از مجموع 372 روستای شهرستان سقز هم اکنون 161 روستا تحت پوشش اداره آب و فاضلاب بوده و برای رفع مشکلات 111 روستای دیگر نیز ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

551 روستا در کردستان با تنش آبی مواجه هستند

551 روستا در کردستان با تنش آبی مواجه هستند