مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 05:002021-10-26پزشكي

کرونا چطور سلول های مغزی را تخریب می کند؟


2 بر مغز هنوز در حال پدیدار شدن است و محققان در تلاشند تا اثر کلی این کروناویروس جدید بر بدن انسان را درک کنند.

- تحقیقات جدیدی که در مجله ی Nature Neuroscience منتشر شده است اولین مطالعاتی است که نشان می دهد چگونه ویروس سارس-کوو-2 به طور مستقیم به سلول های مغز آسیب می رساند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیواطلس، گروهی بین المللی از دانشمندان دریافتند که ویروس ها می توانند به سلول های رگ هایی که سد خونی-مغزی را تشکیل می دهند آسیب برسانند و باعث بروز عوارض عصبی کوتاه و طولانی مدتی شوند که به طور معمول در پی بیماری کووید-19 گزارش می شود.

اثرات ویروس سارس-کوو-2 بر مغز هنوز در حال پدیدار شدن است و محققان در تلاشند تا اثر کلی این کروناویروس جدید بر بدن انسان را درک کنند.

مشکلات شناختی از جمله مه مغزی به طور معمول در کسانی که عوارض طولانی مدت کووید-19 را تجربه کرده اند گزارش می شود و در مطالعه ی بافت مغز افرادی که فوت شده اند، نشانگرهای مولکولی التهاب مغز مشاهده شد که نشان می دهد ویروس می تواند بر مغز اثر بگذارد.

با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا ویروس سارس-کوو-2 وارد مغز شده و به طور مستقیم باعث بروز چنین آسیب هایی می شود یا این عوارض عصبی ناشی از واکنش سیستم ایمنی است که در پاسخ به ویروس به وجود آمده و باعث التهاب اعصاب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا چطور سلول های مغزی را تخریب می کند؟

کرونا چطور سلول های مغزی را تخریب می کند؟