موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 01:052021-10-25فناوري

هشدار های پلیس به کاربران ایرانی اینستاگرام


رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا، توصیه ها و هشدار هایی را برای ارتقاء امنیت حساب اینستاگرام کاربران ایرانی ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، هفته گذشته بود که پلیس تهران باندی را منهدم کرد که اعضای آن بیش از 3000 حساب اینستاگرام را هک کرده و از کاربران این حساب ها مبالغ هنگفتی را اخاذی و کلاهبرداری کرده بودند.

در میان مالباختگان و قربانیان این باند گرچه اقشار و افراد مختلفی حضور داشتند، اما تمامی آنان در یک موضوع مشترک بودند و آن هم انتخاب رمزی ساده یا قابل حدس برای حساب اینستاگرامشان بود که همین موضوع نیز سبب سوء استفاده های بعدی از آنان شده بود.

در همین راستا سرهنگ علی محمد رجبی، رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا در گفتگو با ایسنا به تشریح راهکار هایی پرداخته که بر اساس آن کاربران ایرانی اینستاگرام می توانند امنیت حساب خود در این فضا را ارتقاء دهند.

وی با بیان اینکه هکر ها از اطلاعات ساده کاربران سوء استفاده می کنند، گفت: رمز هایی نظیر ترتیب اعداد از یک تا 9 یا برعکس آن، انتخاب نام کاربری به عنوان رمز، تاریخ تولد و .

جزو رمز های ساده محسوب می شود.

همچنین رمز هایی نظیر شماره ملی، نام فرزندان یا همسر، شماره موبایل و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار های پلیس به کاربران ایرانی اینستاگرام

هشدار های پلیس به کاربران ایرانی اینستاگرام