مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 00:452021-10-25بين الملل

آژانس از پیشرفت در برنامه هسته ای ایران خبر داد


خبرگزاری رویترز گزارش داد که طبق گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران اورانیوم تا غنای 20 درصد را به یکی از سانتریفیوژ های پیشرفته تزریق کرده که غیر سانتریفیوژ هایی است که در نطنز تا 60 درصد غنی سازی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از رویترز، ایران هفته گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی را مطلع کرد که به صورت موقت تزریق اورانیوم تا غنای 20 درصد را به یک تک ماشین و آبشار های میانی، بدون هیچگونه جمع آوری محصولات آغاز کرده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی سپس افزود که تزریق اورانیوم به یک سانتریفیوژ آی- آر6 در ایران را که محصول آن جمع آوری نشده راستی آزمایی کرده است.

ایران 2 سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز کرد.

15 دی ماه 1398، ایران با صدور بیانیه ای گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام کرد که طبق آن، تهران دیگر هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) نخواهد داشت و از این پس، برنامه هسته ای ایران فقط بر اساس نیاز های فنی خود پیش خواهد رفت و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز طبق روال ادامه می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آژانس از پیشرفت در برنامه هسته ای ایران خبر داد

آژانس از پیشرفت در برنامه هسته ای ایران خبر داد