مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 20:552021-10-25پزشكي

ماجرای سرطان درختان جنگل های زاگرس چیست؟


عارضه شیوع یافته بین درختان زاگرس که اخیرا تحت عنوان سرطان درختی در فضای مجازی مطرح شده است، گال زنبوری نام دارد که ناشی از نیش زنبور است و در حال حاضر تحت مدیریت و کنترل قرار دارد.

- ایسنا/خوزستان مدیرکل منابع طبیعی خوزستان گفت: عارضه شیوع یافته بین درختان زاگرس که اخیرا تحت عنوان سرطان درختی در فضای مجازی مطرح شده است، "گال زنبوری" نام دارد که ناشی از نیش زنبور است و در حال حاضر تحت مدیریت و کنترل قرار دارد.

سید محمدتقی سجادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه اخیرا مباحثی مبنی بر وجود بیماری سرطان درختی در بین عرصه های جنگلی زاگرس در خوزستان در فضای مجازی مطرح شده است در حالی که بکار بردن عنوان سرطان در این مورد، موضوعیت ندارد و این عارضه شیوع یافته، گال زنبوری نام دارد که ناشی از نیش زنبور است و در حال حاضر تحت مدیریت و کنترل قرار دارد.

وی با بیان اینکه عارضه گال، مسری و شیوع پذیر نیست، افزود: گال زنبوری حتی بیماری نیز تلقی نمی شود و یکی از عوارض حاصل از همزیستی زنبور با تنه درخت است.

این عارضه غده مانند، حاد نیست و به عنوان عارضه ای جدی برای خشک شدن و از بین رفتن درخت، تلقی نمی شود اما نیاز به مقابله دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای سرطان درختان جنگل های زاگرس چیست؟

ماجرای سرطان درختان جنگل های زاگرس چیست؟