مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 19:102021-10-25اجتماعي

اقدامات پیشگیرانه نقش مهمی در کاهش شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک دارد


رییس اداره حفاظت محیط زیست بجستان با بیان اینکه تاکنون موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان در شهرستان بجستان و مناطق تحت حفاظت اداره  محیط زیست بجستان مشاهده نشده، - افزود: در مورد بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک انجام اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری و کاهش شیوع بیماری بسیار موثر است، از طرفی تعاملات مشترک با دامپزشکی و همچنین ادارات محیط زیست شهرستان های اطراف در جلوگیری از پراکنش بیماری و پیشرفت آن نقش چشمگیری دارد.

مجتبی رضانژاد در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک اقدامات پیشگیرانه ای در مناطق حفاظت شده شهرستان بجستان انجام شده و یا در حال انجام است.

وی اظهار کرد: با هماهنگی و همکاری دامپزشکی شهرستان بجستان تمام دام های روستاهای مجاور و یا واقع در منطقه حفاظت شده هلالی و منطقه حفاظت شده افتخار در مقابل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و سایر بیماری ها واکسینه شده اند.

رضانژاد ضدعفونی آبشخورهای حیات وحش را از جمله اقدامات پیشگیرانه مهم در زمینه این بیماری دانست و خاطرنشان کرد: ضدعفونی آبشخورهای حیات وحش و جلوگیری از ورود دام های اهلی به این آبشخورها می تواند نقش مهمی در پیشگیری از شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات پیشگیرانه نقش مهمی در کاهش شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک دارد

اقدامات پیشگیرانه نقش مهمی در کاهش شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک دارد