مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 17:052021-10-25بين الملل

پوتین و جانسون درباره برجام گفتگو کردند


بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز دوشنبه در اوج اختلافات دیپلماتیک بین دو کشور با یکدیگر تلفنی گفتگو و پیرامون توافق هسته ای ایران تبادل نظر کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از دفتر نخست وزیری انگلیس، بوریس جانسون گفت که دو کشور به عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و قدرت های بزرگ اقتصادی جهان که از تاریخ طولانی مشترکی برخوردار هستند وظیفه دارند تا برای مقابله با چالش های مشترک مانند تغییرات آب و هوایی و حفظ توافق های بین المللی مانند برجام همکاری کنند.

انگلیس و روسیه دو عضو توافق هسته ای ایران هستند که به رغم خروج یکجانبه ایالات متحده و فشار رییس جمهوری سابق این کشور برای نابودی این توافق، در آن باقی مانند.

ایران هم تا یک سال پس از خروج آمریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشور های اروپایی که وعده می دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می کنند، فرصت دهد تا برای تحقق این وعده تلاش کنند.

اما پس از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، تهران اعلام کرد با توجه به اینکه کشور های اروپایی به وعده هایشان عمل نکرده اند، در چند گام تعهداتش ذیل برجام را کاهش خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین و جانسون درباره برجام گفتگو کردند

پوتین و جانسون درباره برجام گفتگو کردند