مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 14:552021-10-25سياسي

ارتباط خشکسالی با آتش سوزی ها


سازمان محیط زیست در بیانیه ای ارتباط بین خشکسالی با آتش سوزی ها را بیان کرده است.

- ، سازمان حفاظت محیط زیست در بیانیه ای با عنوان (ارتباط خشکسالی با آتش سوزی ها) آورده است: یکی از اساسی ترین مظاهر صیانت از حقوق عمومی، وظیفه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور می باشد که در اصل پنجاهم قانون اساسی به عنوان یک وظیفه عمومی تلقی و تأکید شده است.

تحقق اهداف آن جز با حمایت و پشتیبانی قوای سه گانه، توانمندی های نیروهای مسلح و نیز مشارکت های مردمی، امکان پذیر نمی باشد.

دنیای گرم تر و خشک تر که غالباً ناشی از اثرات سو تغییرات اقلیمی است، در کشوری مثل ایران که خشک و نیمه خشک است و هم اکنون با شروع فصل پاییز و برگ ریزان درختان و درختچه های پهن برگ و همچنین رستنی های خشکیده و علفی که در بستر دارد، فرصت و شرایط را برای آتش سوزی های طبیعی و غیرطبیعی (در اثر بی مبالاتی گردشگران، دامداران، تغییر کاربری برای زمین خواری و…) به نحو بارزی مهیا و تشدید خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: متأسفانه آثار زیانبارش در سال گذشته (جان باختن چندین محیط بان و همیاران محیط زیست، سوختن جمعیت زیادی از حیات وحش و سایر موجودات و ارگانیسم های خاک سرزمین سوخته، دود حاصل از آتش سوزی در افزایش گازهای گلخانه ای و باران های اسیدی و…)، خاطره بسیار تلخی را در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط خشکسالی با آتش سوزی ها

ارتباط خشکسالی با آتش سوزی ها