مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 14:302021-10-25بين الملل

کودتا در سودان و تداوم نگرانی عربی و جهانی نسبت به آن


این تلاش برای کودتا تنها دو روز پس از ملاقات جفری فلتمن، نماینده ویژه ایالات متحده در شاخ آفریقا با مقام های نظامی و دولت مدنی سودان روی می دهد.

- نهادها و مسؤولان مختلف جهان به خصوص کشورهای عربی به اقدام امروز ارتش سودان در کودتا علیه دولت انتقالی این کشور با بازداشت نخست وزیر و تعداد دیگری از مقامات این کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل آزادی فوری عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان و سایر مقامات دولتی و سیاسی بازداشت شده این کشور را خواستار شد.

فولکر پیرتز، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سودان نیز اظهار کرد: سازمان ملل به شدت از این وضعیت و تلاش ها برای متوقف کردن گذار سیاسی در سودان نگران است.

عفو بین الملل نیز در بیانیه ای که در صفحه خود در توییتر منتشر کرد به تحولات سودان واکنش نشان داد و خواستار احترام به حقوق بشر از جمله حق زندگی و تجمع و آزادی بیان از طریق اینترنت یا در میادین اعتراضات شد.

این نهاد بر لزوم احترام به حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز بیش از هر زمانی تاکید کرد.

موسی فقی محمد، رییس کمیسیون اتحادیه آفریقا نیز آزادی رهبران سیاسی سودان و ازسرگیری گفت وگو و احترام به حقوق بشر را خواستار شد و بر لزوم ازسرگیری مذاکرات میان ارتش و شاخه غیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودتا در سودان و تداوم نگرانی عربی و جهانی نسبت به آن

کودتا در سودان و تداوم نگرانی عربی و جهانی نسبت به آن