مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 13:102021-10-25سياسي

برگزاری 146 جلسه دادگاه مطبوعاتی و سیاسی در دو سال اخیر


نماینده رییس قوه قضاییه درباره تعیین اعضای هیات منصفه مطبوعات سراسر کشور عملکرد هیات منصفه در مدت دوسال اخیر را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: در این دو سال، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، قاضی ناصر سراج نماینده رییس صورت گرفت تا هیات منصفه جلسات خود را برگزار کند.

وی یادآور شد: در این دوره نیز مانند دیگر دوره ها، مسایل سیاسی وجود داشت که طبق اصل یکصد و شصت و هشتم قانون اساسی باید هیات منصفه جلسات را برگزار کند، از سویی دیگر خوشبختانه در سال گذشته برگزاری دادگاه های سیاسی با حضور هیات منصفه بدون مشکل انجام شد که بازخوردهای خوبی داشت و امید است امسال هم به همان ترتیب برگزار شود.

قاضی سراج ضمن تقدیر و تشکر از اعضای سابق هیات منصفه، بیان داشت: از هشت نفری که در این دوره در خدمتشان نیستیم تشکر می کنیم و باید گفت که این افراد به جهت کم کاری جا به جا نشده اند و هیچ مشکلی وجود نداشته است.

وی با اشاره به اصلاح قانون در مورد اعضای هیات منصفه گفت: در گذشته قانونی وجود داشت که بر اساس آن دادگاه باید با قرعه کشی از بین پانصد نفر و انتخاب بیست و یک نفر به عنوان اعضای هیات منصفه برگزار می شد که در اجرا مقدور نبود، لذا تلاش کردیم قانون را اصلاح کنیم که بر همین مبنا پیشنهاد شد که رییس قوه قضاییه به عنوان رییس هیات منصفه باشد که مجلس نیز با آن موافقت ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری 146 جلسه دادگاه مطبوعاتی و سیاسی در دو سال اخیر

برگزاری 146 جلسه دادگاه مطبوعاتی و سیاسی در دو سال اخیر