مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 12:552021-10-25اقتصادي

بین پردازنده های اینتل و AMD کدام را باید انتخاب کنید؟


اینتل و AMD دو مورد از بزرگ ترین شرکت های فناوری هستند و تراشه هایی را تولید می کنند که در میلیون ها رایانه، کارت گرافیک، سِروِر و دستگاه های دیگر به کار می روند.

- حال می خواهیم بدانیم تفاوت میان این دو غول صنعت فناوری در چیست؟ با ما همراه باشید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام پاساریا، در این پست تفاوت های اینتل و AMD در حوزه های اصلی را شرح می دهیم و می گوییم دفعه ی بعدی که می خواهید برای خرید لپ تاپ اقدام کنید، بهتر است به کدام شرکت اعتماد کنید.

اینتل در برابر AMD: تفاوت های اصلی اینتل از سال 1968 فعالیت خود را آغاز کرد و به رشد خود ادامه داد و زمانی بزرگ ترین تولیدکننده ی تراشه های نیمه هادی بود (در حال حاضر بعد از سامسونگ در رتبه ی دوم قرار دارد).

قطعات اینتل به لطف موفقیت چشمگیر تراشه های معماری x86 آن در اکثر رایانه ها وجود دارند، چه سیستم عاملشان ویندوز باشد و چه macOS.

AMD به هیچ وجه به بزرگی اینتل نیست، اما همچنان در بازار معماری های مجموعه دستورالعمل x86 (یعنی همان لپتاپ ها و رایانه های رومیزی ای که همه هر روز استفاده می کنیم) بزرگ ترین رقیب اینتل به شمار می آید.

AMD همچنان بر سر سهم بازار پردازنده های رایانه های شخصی با اینتل رقابت می کند و از سال 2006 که شرکت فناوری ATI را اکتساب کرد، در بازار کارت های گرافیک و چیپست ها هم با Nvidia رقابت دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بین پردازنده های اینتل و AMD کدام را باید انتخاب کنید؟

بین پردازنده های اینتل و AMD کدام را باید انتخاب کنید؟