مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 11:252021-10-25بين الملل

کمک لیزر آرگون فلورید به توسعه رآکتورهای همجوشی


آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی ایالات متحده(AFL) در حال توسعه یک لیزر آرگون فلورید (ArF) است که ممکن است روزی نیروی همجوشی هسته ای را به یک فناوری تجاری تبدیل کند.

- آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی ایالات متحده(AFL) در حال توسعه یک لیزر "آرگون فلورید"(ArF) است که ممکن است روزی نیروی همجوشی هسته ای را به یک فناوری تجاری تبدیل کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی ایالات متحده(AFL) در حال ساخت یک لیزر آرگون فلورید ( ArF) است که می تواند روزی نیروی همجوشی هسته ای را به یک فناوری عملیاتی و تجاری تبدیل کند.

این لیزر ماوراء بنفش پهن باند طوری طراحی شده است که کوتاه ترین طول موج لیزری را داشته باشد تا بتواند واکنش همجوشی خودپایدار را رقم بزند.

اگر بخواهیم انرژی همجوشی را یک فناوری انقلابی بدانیم، مانند این است که بگوییم آتش ممکن است روزی کاربرد پیدا کند! در حقیقت، این توانایی تولید انرژی پاک از هیدروژن در هر مقدار دلخواه و در هر بازه زمانی قابل پیش بینی با انرژی همچوشی است که تمدن بشر را به گونه ای تغییر خواهد داد که قابل تصور نیست.

اما مشکل این است که تولید انرژی از قدرت همجوشی مانند دستور پخت یک غذا با گوشت خرگوش است که با این جمله شروع می شود: ابتدا خرگوش را بگیرید .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک لیزر آرگون فلورید به توسعه رآکتورهای همجوشی

کمک لیزر آرگون فلورید به توسعه رآکتورهای همجوشی