مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 11:252021-10-25اقتصادي

چرا صادرات ایران به 100 میلیارد دلار نرسید؟


رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران می گوید بخش نامه های متناقض و سیاست های اشتباه داخلی، عاملی مهم در پایین نگه داشتن آمار صادراتی ایران در سال های گذشته بوده است.

- رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران می گوید بخش نامه های متناقض و سیاست های اشتباه داخلی، عاملی مهم در پایین نگه داشتن آمار صادراتی ایران در سال های گذشته بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر چند تحت تاثیر تحریم های آمریکا روند رو به رشد صادرات غیرنفتی ایران در سال 1397 متوقف شد اما با برنامه ریزی های صورت گرفته ایران توانست در سال 1398، میزان صادرات غیرنفتی خود را در عددی بالاتر از 40 میلیارد دلار حفظ کند.

با این وجود و پس از شیوع کرونا، بار دیگر میزان صادرات ایران کاهشی شد، هر چند از ابتدای سال جاری و با کاهش نسبی محدودیت ها، بخشی از افت صادرات جبران شده است.

در شرایطی که سازمان توسعه تجارت اعلام کرده که در سال جاری بدون محاسبه صادرات کاهش یافته تحت تاثیر کرونا، میزان صادرات را پنج میلیارد دلار افزایش خواهد داد، همچنان هدف گذاری کلان ایران رسیدن به آمار صادراتی 100 میلیارد دلار در سال است.

این در حالی است که در سال های گذشته نیز بارها رسیدن به هدف گذاری 100 میلیارد دلاری مطرح شده بود اما ایران همچنان نتوانسته راهی برای رسیدن به این آمار پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا صادرات ایران به 100 میلیارد دلار نرسید؟

چرا صادرات ایران به 100 میلیارد دلار نرسید؟