مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 11:052021-10-25اقتصادي

پایتخت شکلات دنیا کجاست؟


 بروکسل، پایتخت کشور بلژیک نه تنها یکی از مهمترین مراکز اتحادیه اروپاست بلکه به اعتقاد بسیاری از توریستهای جهان، پایتخت شکلات دنیاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، در بلژیک نزدیک به 300 کارخانه تولید شکلات مشغول به تولیدند و معروفترین شکلات مغز دار بلژیک بیش از صد سال است که تولید می شود.

تاریخچه شکلات در اروپا به قرن 16 ام میلادی برمی گردد که جهانگردان اسپانیایی دانه های کاکائو را از مکزیک به ارمغان آوردند در مکزیک کاکائو به جای پول در داد و ستدها رد و بدل می شد و کشورگشایان اسپانیایی که به طلا دست نیافته بودند این دانه پر ارزش را به ارمغان آوردند در آن زمان لئوپولد دوم پادشاه بلژها که گویا کاکائو را بسیار دوست می داشت کنگو را اشغال کرد و سیل کاکائو به سمت بلژیک روان و صنعت شکلات در این کشور پا گرفت.

در بلژیک بیش از 170 هزار تن شکلات در سال در بیش از 2000 فروشگاه فروخته می شود و هر بلژیکی در سال بیش از 11 کیلوگرم شکلات در سال مصرف می کند.

پرالاینزpralines معروفترین ترکیب شکلات در بلژیک است که محصولی لطیف از ترکیب به میزان کره کاکائو شیر و خامه حاصل از مغز خشکبار است .

شش میلیون گردشگری که در سال از بروکسل دیدن می کنند محال است این شهر را بدون خرید یک یا چند بسته شکلات پرالاینز ترک کنند و تورهای گردشگری حتما یک روز از گشتهای خود را به بازدید از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایتخت شکلات دنیا کجاست؟

پایتخت شکلات دنیا کجاست؟