مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 10:452021-10-25اقتصادي

صادرات ایران به صفر نزدیک می شود!


عضو سابق اتاق بازرگانی ایران می گوید با طرح جدید نمایندگان مجلس، تعداد زیادی از فعالان اقتصادی ترجیح می دهند دیگر در حوزه صادرات فعالیت نکنند.

- عضو سابق اتاق بازرگانی ایران می گوید با طرح جدید نمایندگان مجلس، تعداد زیادی از فعالان اقتصادی ترجیح می دهند دیگر در حوزه صادرات فعالیت نکنند.

مهدی علیپور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تجارت یک فرایند پیچیده و طولانی مدت است که از کالا به کالا و بازار به بازار شرایط متفاوتی را تجربه می کند، از این رو اینکه قانونی تصویب کنیم که تمام صادرکنندگان را با یک چشم ببیند و برای تمام آنها یک قاعده وضع کند، قطعا نشان از عدم شناخت دقیق از تجارت دارد.

وی با بیان اینکه بعضا از تولید تا رسیدن کالای صادراتی به دست خریدار چند ماه زمان نیاز است، توضیح داد: برخی کالاها ابتدا باید سفارش دریافت کنند و سپس تولید شوند.

به این ترتیب خریدار بخشی از پول را واریز می کند، مواد اولیه دریافت شده، کالا تولید می شود و سپس به سمت مقصد رفته و پس از چند هفته به دست خریدار می رسد.

از این رو اینکه بگوییم بعد از سه ماه ارز قطعا باید به کشور بازگردد، ممکن نخواهد بود.

این صادرکننده ادامه داد: با توجه به اینکه ما از سویی با مشکل تحریم و از سوی دیگر با محدودیت های اف ای تی اف رو به رو هستیم، این طور نیست که وقتی صادرات انج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات ایران به صفر نزدیک می شود!

صادرات ایران به صفر نزدیک می شود!