مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 10:252021-10-25پزشكي

آیا هپاتیت B قابل پیشگیری است؟


رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با تزریق واکسن می توان از ابتلا به بیماری هپاتیت B پیشگیری کرد.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با تزریق واکسن می توان از ابتلا به بیماری هپاتیت B پیشگیری کرد.

فیض الله برزگر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: واکسن هپاتیت B در سه مرحلـه تزریـق مـی شـود و حتـی در دوران بارداری و شیردهی هم قابل تزریق است و حداقل به مدت 15 سال به آزمایش یا دریافت واکسن مجدد نیاز نیست.

وی با اشاره به اینکه چه کسانی باید واکسن هپاتیت B را دریافت کنند؟ اظهار کرد: افرادی خاص حرفه های پزشکی، خانواده هایی که دارای فرد هپاتیت مثبت هستند که زیر یک سقف و از یک سفره غذا می خورند، پرسنل شهرداری، زندانیان، کارکنان خانه سالمندان، افراد دارای هپاتیت C و افرادی که تحت درمان با داروهای سرکوبگر ایمنی هستند باید واکسن هپاتیت B را تزریق کنند.

وی ادامه داد: هم چنین افراد دیابتی، کودکان مراکز اصلاح وتربیت، کودکان عقب مانده ذهنی وپرسنل این اماکن، آتش نشانان، امدادگران اورژانس و افراد دارای رفتار های پر خطر جنسی، رفتگران شهرداری، تمام زندانیان، ساکنان گرم خانه ها و افراد بی خانمان و غسالها هم باید واکسن این بیماری را بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا هپاتیت B قابل پیشگیری است؟

آیا هپاتیت B قابل پیشگیری است؟