مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 10:202021-10-25سياسي

تاکید رییس جمهور بر ارتقاء روابط تهران و بیشکک با استفاده از ظرفیت های موجود


رییس جمهور در دیدار سفیر جدید قرقیزستان تاکید کرد که تهران و بیشکک ظرفیت های مناسبی برای گسترش همکاری های دوجانبه دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیت الله رییسی صبح دوشنبه پس از دریافت استوارنامه تورداقون صدیقف سفیر جدید قرقیزستان در تهران گفت: با توجه به عضویت دو کشور در سازمان های متعدد منطقه ای از جمله اکو و شانگهای، زمینه های مناسبی برای همکاری دوجانبه در زمینه های تجاری و ترانزیت وجود دارد.

رییس جمهور تاکید کرد: سطح کنونی روابط تجاری و اقتصادی دو کشور مطلوب نیست و باید با استفاده از ظرفیت های موجود، سطح همکاری های دوجانبه را ارتقا داد.

رییسی با بیان اینکه دو کشور می توانند برنامه جدیدی برای ارتقای روابط طراحی کنند، گفت: همکاری های سازنده ایران و قرقیزستان می تواند به ارتقای سطح تعاملات در سازمان های منطقه ای و بین المللی بینجامد.

تورداقون صدیقف سفیر جدید قرقیزستان در تهران نیز در این دیدار با تبریک آغاز پروسه عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای گفت: حضور ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی سازمان همکاری شانگهای می تواند زمینه گسترش بیش از پیش روابط تهران و بیشکک را فراهم کند.

وی روابط تجاری و بازرگانی، سرمایه گذاری مشترک و ترانزیت را از مهم ترین ظرفیت های موجود برای گسترش تعاملات دو کشور دانست و گفت: فرارسیدن سی امین سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید رییس جمهور بر ارتقاء روابط تهران و بیشکک با استفاده از ظرفیت های موجود

تاکید رییس جمهور بر ارتقاء روابط تهران و بیشکک با استفاده از ظرفیت های موجود