مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 09:402021-10-25فناوري

هشدار مایکروسافت درباره حمله جدید هکرهای روسی


مایکروسافت اعلام کرد هکرهایی که عامل حمله سایبری سولار ویندز بودند، عملیات جدیدی را شروع کرده و زنجیره تامین فناوری از جمله فروشندگان و فراهم کنندگان فناوری ابری را هدف گرفته اند.

- مایکروسافت اعلام کرد هکرهایی که عامل حمله سایبری سولار ویندز بودند، عملیات جدیدی را شروع کرده و زنجیره تامین فناوری از جمله فروشندگان و فراهم کنندگان فناوری ابری را هدف گرفته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مایکروسافت این حمله هماهنگ که نخستین بار در ماه مه مشاهده شد را به گروهی به نام نوبلیوم نسبت داد که هکرهای روسی مورد حمایت دولت هستند و از تکنیکهای نفوذ پیشرفته در سال 2020 برای آلوده کردن 18 هزار مشتری شرکت نرم افزاری سولار ویندوز با بدافزار استفاده کردند.

مایکروسافت در یک وبلاگ اعلام کرد بیش از 140 فراهم کننده خدمات فناوری و فروشندگان مجدد اطلاع یافته اند که هدف هکرها قرار گرفته اند و تصور می رود 14 شرکت از میان این شرکتها هک شده اند.

مایکروسافت در ژوئن اعلام کرده بود نوبلیوم عامل حمله به شرکتهای فناوری اطلاعات، دولتها، اندیشکده ها و نهادهای خدمات مالی در 36 کشور جهان بوده است.

این بار مایکروسافت اعلام کرد در فاصله ژوییه تا اکتبر امسال به 609 مشتری اطلاع دادیم 22 هزار و 868 بار از سوی نوبلیوم تحت حمله قرار گرفته اند و نرخ موفقیت این حملات اندک و تک رقمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار مایکروسافت درباره حمله جدید هکرهای روسی

هشدار مایکروسافت درباره حمله جدید هکرهای روسی