مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 09:302021-10-25سياسي

تعصب با پایداری بر عقیده فرق دارد


وی ضمن تأکید بر ولایتمداری اهل سنت و تبعیت بی چون و چرا از منویات رهبری، به انتقاد از عدم به کارگیری نیروهای اهل سنت در کشور پرداخت.

حامد رستمی نیز ضمن تأکید بر اینکه نباید اختلافات را برجسته کنیم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایکنا، نشست وحدت اسلامی با حضور دو کارشناس از دو مذهب مختلف اسلامی در استودیوی مبین خبرگزاری برگزار شد.

عثمان سالاری، مدرس دانشگاه و کارشناس سیاسی اهل سنت و حامد رستمی، عضو هیئت علمی دانشگاه مذاهب اسلامی درباره موضوع وحدت و تقریب مذاهب و مشکلات و موانع این امر گفت وگو کردند.

بخش اول گزارش این نشست را در ادامه می خوانید؛ به عنوان سؤال نخست بفرمایید فقه شیعه و فقه اهل سنت از چه ظرفیتی در راستای ایجاد وحدت برخوردار هستند؟ سالاری: هر جامعه ای برای بقا و دوام خودش محتاج و نیازمند وحدت و همدلی و همگرایی و همبستگی میان اقشار و طبقات مختلف جامعه است و این وحدت موجب رشد و ترقی و تکامل جامعه می شود.

این امر در جمهوری اسلامی ایران که بیش از نود و نه درصد جمعیت آن مسلمان هستند یک ضرورت مهم و راهبردی است و می توان با وحدت و همدلی میان عموم افراد جامعه شاهد ثمرات زیادی باشیم.

درباره سؤال شما باید عرض کنم موضوع وحدت یک تعارف یا تاکتیک مقطعی و موسمی زودگذر نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعصب با پایداری بر عقیده فرق دارد

تعصب با پایداری بر عقیده فرق دارد