مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 07:402021-10-25سياسي

نگاهی به فعالیت استقامت از زمان فرود بر مریخ تاکنون


محققان پشتیبان ماموریت مریخ نورد استقامت ناسا در طول دوره مقارنه خورشیدی زمان کافی برای درک و بررسی داده های جمع آوری شده توسط استقامت از زمان فرودش بر دهانه جزرو داشتند.

- نگاهی به فعالیت "استقامت" از زمان فرود بر مریخ تاکنون محققان پشتیبان ماموریت "مریخ نورد استقامت" ناسا در طول دوره مقارنه خورشیدی زمان کافی برای درک و بررسی داده های جمع آوری شده توسط استقامت از زمان فرودش بر دهانه "جزرو" داشتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس تی دی، مریخ نورد استقامت و محققان این ماموریت طی هشت ماه گذشته به موفقیت های بسیاری دست یافته اند.

در آغاز این ماموریت، محققان زمان زیادی را برای برنامه ریزی فعالیت های استقامت اختصاص می دادند چرا که این مریخ نورد می بایست برای نخستین بار برخی کارها مانند اولین حرکت خود در مریخ و اولین استفاده از ابزارهای علمی و اولین نمونه برداری را انجام می داد.

در ابتدا انجام این کارها و فعال کردن این ابزار برای بار نخست دلهره آور بود زیرا آنها بسیار پیچیده هستند و برای عمل کردن نیاز به پردازش چندین سیستم دارند.

در حال حاضر اما داستان تغییر کرده و انجام عملیات نمونه برداری به یکی از کارهای عادی این مریخ نورد تبدیل شده است و استقامت نیز با استفاده از ابزارهای نصب شده روی برجک که در انتهای باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به فعالیت استقامت از زمان فرود بر مریخ تاکنون

نگاهی به فعالیت استقامت از زمان فرود بر مریخ تاکنون