مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 07:252021-10-25سياسي

افتتاح آزمایشگاه نانوتکنولوژی در تاجیکستان با مشارکت ایران


سفیر ایران در تاجیکستان با رییس دانشگاه ملی این کشور دیدار و آزمایشگاه فناوری نانو را افتتاح کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، محمد تقی صابری سفیر ایران و قابل جان خوشوقت زاده ، رییس دانشگاه ملی تاجیکستان با یکدیگر دیدار و سپس آزمایشگاه فناوری نانو را افتتاح کردند.

در جریان این دیدار در مورد گسترش همکاری­ های علمی و آموزشی فناوری­ های نوین جدید تبادل نظر صورت گرفت و تاکید شد که دستگاه های جدید اهدایی سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران به دانشگاه ملی در سفر به دوشنبه می ­تواند بهترین گام در جهت همکاری­ های علمی باشد.

خاطر نشان شد که این دستگاه­ ها با حمایت رییس جمهور ایران و به ابتکار سفیر کشورمان در تاجیکستان به دانشگاه ملی این کشور اهدا شده است.

در ادامه این ملاقات تأکید شد که رییس دانشگاه شرایط مساعدی را برای استفاده از دستگاه ­های اهدایی ایجاد کرده و در نزد پژوهشکده علمی تحقیقاتی دانشگاه آزمایشگاه فناوری نانو را تأسیس داد.

در این رابطه با حمایت سفارت، حسین گیلانی کارشناس حوزه نانوتکنولوژی ریاست جمهوری اسلامی ایران، به مدت یک هفته به پژوهشکده علمی تحقیقاتی دانشگاه ملی تاجیکستان دعوت شد و برای مسئولان و کارمندان این پژوهشگاه نحوه استفاده از دستگاه­ ها را آموزش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح آزمایشگاه نانوتکنولوژی در تاجیکستان با مشارکت ایران

افتتاح آزمایشگاه نانوتکنولوژی در تاجیکستان با مشارکت ایران