مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 06:502021-10-25سياسي

نگاه فرصت محور به ظرفیت بانوان در کنشگری اجتماعی داشته باشیم


رییس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی گفت: باید به سمت تغییر نگاه به زنان برویم و به ظرفیت زنان در کنشگری اجتماعی نگاه فرصت محور داشته باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل اززن را الگوی سوم جامعه معرفی کردند بطوری که زن به عنوان عنصری مؤثر در جامعه تلقی شد.

وی به کنش گری اجتماعی زن در جامعه اشاره کرد و گفت: این کنش گری شاخصه هایی دارد و الزامأ نیازمند حضور اجتماعی شبیه به هم نیست بلکه ممکن است با توجه به اقتضائات، شرایط متفاوت باشد البته این کنش گری نباید نافی نقش های خانواده باشد و از طرف دیگر، محیط کنش گری باید عاری از اختلاط جنسیتی باشد.

قاسم پور به تبیین ویژگی دیگر کنشگری اجتماعی پرداخت و گفت: نقش آفرینی برای زن در جامعه در عرصه هایی چون پزشکی، درمان، تعلیم و تربیت یک وظیفه است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار همه این مسائل، در گام دوم انقلاب، دختران در کنش گری اجتماعی آگاهانه حرکت می کنند، این کنش گری در کنار مسئله دیگر یعنی تشکیل حلقه های میانی است که مقام معظم رهبری در خردادماه سال 99 تشکیل این گونه حلقه ها را از آرمان های مهم مردمی سازی مطرح کردند که خوشبختانه دختران جوان در تشکل های دانشجویی وارد این فضا شدند.

رییس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی با بیان این که حلقه های میانی وظایف را هدایتگری می کنند، اظهار کرد: در فراکسیون بانوان ضمن پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه فرصت محور به ظرفیت بانوان در کنشگری اجتماعی داشته باشیم

نگاه فرصت محور به ظرفیت بانوان در کنشگری اجتماعی داشته باشیم