مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 06:352021-10-25سياسي

ضعف سواد فضای مجازی در جامعه


سواد فضای مجازی شاخه های مختلفی دارد که یکی از آن ها سواد رسانه ای است.

این روزها بیش از پیش از اهمیت سواد فضای مجازی صحبت به میان می آید و دلیل آن گسترش استفاده از فضای مجازی حتی در بین کودکان و نوجوانان است.

- گفتگوی دکتر عزیز نجف پور، دبیر شورای عالی فضای مجازی دانشگاه آزاد با رکنا (به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا) دکتر عزیز نجف پور، پژوهشگر حکمرانی فضای مجازی در رابطه با وضعیت سواد فضای مجازی کودکان و نوجوانان ایرانی به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: اکنون در جامعه نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان نیز سواد فضای مجازی لازم را ندارند، البته نه تنها کشور ما بلکه در سایر کشورها نیز چنین وضعیتی وجود دارد.

طی چند سال گذشته تلاش جدی در راستای ارتقای سطح سواد فضای مجازی صورت گرفته است، هم خود جامعه به ضرورت ارتقای سواد کاربری فضای مجازی خود پی برده و هم دستگاه های حکومتی و بخش خصوصی به طور جدی سعی کردند تا جهت ارتقای سواد فضای مجازی اعم از کودکان و نوجوانان گام بردارند.

  توجه صرف به ارتقای سواد فضای مجازی عینِ بی سوادی است وی در توضیح دکترین جامع مواجهه با فضای مجازی افزود: در ضرورت ارتقای سواد مجازی کاربران حرفی نیست و اتفاقا سواد فضای مجازی جامعه خصوصا در لایه کودکان و نوجوانان و والدین آنها برای حضور سالم، ایمن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضعف سواد فضای مجازی در جامعه

ضعف سواد فضای مجازی در جامعه