مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 05:402021-10-25پزشكي

برداشتن محدودیت ها تهدیدی برای افزایش آنفلوانزا


رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برداشتن محدودیت های کرونایی احتمال برخورد با یک اپیدمی بزرگ آنفلوآنزا را افزایش می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، علیرضا ناجی با بیان با اینکه با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در دوران شیوع کرونا، میزان انتقال ویروس های تنفسی کاهش یافته است، اظهار کرد: البته اگر همچنان پروتکل های بهداشتی که برای کووید 19 رعایت می شود را ادامه دهیم، واکسن آنفلوانزا را هم بزنیم، ممکن است آنفلوانزا همچنان در فصل آینده نیز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در شیوع عفونت های تنفسی ویروسی عوامل زیادی مؤثر هستند، گفت: در حال حاضر ویروس کووید 19 مجال زیادی برای بروز سایر ویروس های تنفسی مانند آنفلوانزا باقی نگذاشته است.

ناجی توضیح داد: در بعضی از مناطق دنیا ویروس آنفلوانزا به خاطر روابط اجتماعی و رفتارهای مردم در حال گردش است و اگر رهاسازی اجتماعی اتفاق بیفتد، احتمالاً با شیوع ویروس آنفلوانزا رو به رو خواهیم بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: حتماً واکسیناسیون آنفلوانزا و روش های پیشگیری از ویروس های تنفسی را باید بیازماییم و به صورت یک مدل در بیاوریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشتن محدودیت ها تهدیدی برای افزایش آنفلوانزا

برداشتن محدودیت ها تهدیدی برای افزایش آنفلوانزا