مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 05:202021-10-25سياسي

موسیقی برگرفته از معیشت مردم کتول


استان گلستان با توجه به برخورداری از اقوام گوناگون و پیشینه تاریخی این اقوام، وسعت جغرافیایی و طبیعت زیبا و متنوع، گستردگی و تنوع زیادی در موسیقی دارد که یکی از آن ها موسیقی مقامی کتول است که با توجه به پتانسیل این میراث ارزشمند و همچنین وجود اساتید .

- ایسنا/گلستان استان گلستان با توجه به برخورداری از اقوام گوناگون و پیشینه تاریخی این اقوام، وسعت جغرافیایی و طبیعت زیبا و متنوع، گستردگی و تنوع زیادی در موسیقی دارد که یکی از آن ها موسیقی مقامی کتول است که با توجه به پتانسیل این میراث ارزشمند و همچنین وجود اساتید و مفاخر بسیار منطقه علی آبادکتول نظر اعضای شورای ملی ثبت میراث فرهنگی ناملموس را جلب کرده و در جلسه اخیر این شورا به عنوان میراث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت رسید.

گلستان به دلیل هم جواری با برخی اقوام و طوایف داخلی و خارجی از فرهنگ های مختلفی تأثیر پذیرفته و به همین خاطر موسیقی این منطقه چه از نظر ساختاری و چه ازنظر ویژگی های قومی پرتعداد و گوناگون است.

در اشعار و ملودی های گلستان خصیصه های اقلیمی و طبیعی منطقه به وضوح دیده می شود و عناصر زنده و ملموس طبیعت، ناهمواری ها، کوه، جنگل، دریا، دامپروری و کشاورزی در هنرهای مختلف نمود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسیقی برگرفته از معیشت مردم کتول

موسیقی برگرفته از معیشت مردم کتول