مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 04:452021-10-25بين الملل

دفتر اتحادیه اروپا در کابل بازگشایی می شود


اتحادیه اروپا قصد دارد تا یک ماه دیگر نمایندگی دیپلماتیک خود را در کابل بازگشایی کند، زیرا این اتحادیه قصد دارد تعاملات محدود خود را با رژیم طالبان افزایش دهد.

- اتحادیه اروپا قصد دارد تا یک ماه دیگر نمایندگی دیپلماتیک خود را در کابل بازگشایی کند، زیرا این اتحادیه قصد دارد تعاملات محدود خود را با رژیم طالبان افزایش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز گزارش داده است که این اقدام به این معنی است که دیپلمات های اتحادیه اروپا حدود 12 هفته پس از ترک از کابل به این شهر باز می گردند، زیرا بروکسل به دنبال هماهنگی تلاش های صورت گرفته برای کمک رسانی و ادامه تخلیه شهروندان افغان است.

ذبیح الله مجاهد، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی حکومت طالبان به بی بی سی گفت که حکومت طالبان از این اقدام اتحادیه اروپا استقبال می کند.

مجاهد گفت: ما به این اقدام اتحادیه اروپا خیر مقدم می گوییم.

این اقدام اتحادیه اروپا به نفع و خیر دو طرف خواهد بود، هم اروپا می تواند از این ناحیه نفع ببرد و هم افغان ها، چون راه برای تعامل دیپلماتیک و همکاری ها فراهم می شود و اعتماد بیشتر می شود.

افراد مطلع از این تصمیم به روزنامه فایننشال تایمز گفته اند که بخش دیپلماتیک اتحادیه اروپا قصد دارد به دیپلمات های کشورهای عضو هم امکان دهد در دفتر ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دفتر اتحادیه اروپا در کابل بازگشایی می شود

دفتر اتحادیه اروپا در کابل بازگشایی می شود