مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 04:402021-10-25اقتصادي

مشکلات نخلداران دشتستان از آبیاری تا فروش/ تحولی اساسی نیاز است


نخلداران شهرستان دشتستان با مشکلات متعددی از زمان آبیاری تا مرحله فروش خرما روبرو هستند و نیاز است که با تحولی اساسی زمینه رفع این مشکلات فراهم شود.

- - گروه استان ها: استان بوشهر دارای ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه نخل و خرما است و از مجموع 34 هزار هکتار اراضی نخیلات استان سالانه بیش از 160 هزار تن محصول شامل 110 هزار تن خرما، حدود 40 هزار تن رطب و 10 هزار تن خارک برداشت می شود.

شهرستان دشتستان به عنوان قطب تولید خرمای استان محسوب می شود و بیش از 70 درصد نخیلات استان بوشهر را در خود جای داده و به همین میزان نیز در محصول تولیدی سهم دارد.

کشاورزان شهرستان دشتستان با مشکلات فراوانی در حوزه نخیلات روبرو هستند و این مشکلات در مراحل مختلف شامل آبیاری، نگهداری، هرس، کوددهی و سم پاشی، گرده افشانی، برداشت، حمل ونقل، نگهداری، بسته بندی و فروش، با نخلداران همراه است.

نخل ها آب می خواهند یکی از کشاورزان شهرستان دشتستان در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه مسئولان توجه لازم را به مسائل و مشکلات نخلداران ندارند و هر چه فریاد می زنیم به جایی نمی رسد.

محمود عباسی اضافه کرد: یکی از مهمترین نیازهای هر کشاورز تأمین آب مورد نیاز است ولی متأسفانه با وجود زیرساخت های مناسب در تأمین آب، آب مورد نیاز نخیلات یا تأمین نمی شود و یا اینکه به مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات نخلداران دشتستان از آبیاری تا فروش/ تحولی اساسی نیاز است

مشکلات نخلداران دشتستان از آبیاری تا فروش/ تحولی اساسی نیاز است