مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 04:252021-10-25بين الملل

طالبان از اظهارات پوتین استقبال می کند


سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان با انتشار پیامی از اظهارات رییس جمهور روسیه مبنی بر احتمال خروج این گروه از فهرست سازمان های تروریستی، - به نقل از تاس، عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان اعلام کرد که این گروه از اظهارات ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در مورد امکان حذف این گروه از فهرست سازمان های تروریستی استقبال می کند.

بلخی در همین رابطه با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد: وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان از اظهارات ولادیمیر پوتین رییس جمهور فدراسیون روسیه مبنی بر حذف نام رهبران گروه طالبان از فهرست سیاه استقبال می کند.

وی در ادامه پیامش نوشت: همانطور که فصل جنگ به پایان رسیده است، کشورهای جهان نیز باید تغییر مثبتی در رابطه و رویکرد خود در قبال افغانستان ایجاد کنند.

ما به دنبال روابط مثبت با جامعه بین المللی بر اساس اصل رابطه متقابل هستیم.

پیشتر و در همین رابطه دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرده بود روسیه با جامعه جهانی، به ویژه سازمان ملل متحد، در مورد موضوع حذف طالبان از لیست سازمان های تروریستی هم عقیده است.

پسکوف در این باره با اشاره به سخنان پوتین در مورد این موضوع گفت از آنجا که این تصمیم سازمان ملل متحد است، نمی توان مکانیسم و ساز و کار جداگانه ای درباره آن در روسیه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان از اظهارات پوتین استقبال می کند

طالبان از اظهارات پوتین استقبال می کند