مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 04:102021-10-25سياسي

نخست وزیر بعدی عراق از کدام دو جریان خواهد بود؟


اگر نخست وزیر بعدی عراق به رویکرد مقاومت نزدیک تر باشد منطقه شاهد تحولاتی خواهد بود و روزهای جدیدی را برای جبهه مقاومت شاهد خواهیم بود.

- یک کارشناس مسائل منطقه گفت: اگر نخست وزیر بعدی عراق به رویکرد مقاومت نزدیک تر باشد منطقه شاهد تحولاتی خواهد بود و روزهای جدیدی را برای جبهه مقاومت شاهد خواهیم بود.

سیدجعفر رضوی در گفت وگو با ایسنا در خصوص تحولات عراق پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور اظهار کرد: جریان صدر به خاطر طرفداران عمومی که در بین شیعیان عراق دارد و استقبال عمومی نسبت به این خاندان موفق شد تا کرسی بالایی به دست آورد اما در مورد انتخاب نخست وزیر جدید خود شخص صدر هم خیلی مایل نیست تا شخصیتی را به عنوان نخست وزیر معرفی کند.

وی تصریح کرد: گرچه معمولا جریاناتی که با کرسی بالا وارد پارلمان می شوند منتقد دولت ها بوده اند اما جریان صدر هیچ گاه نخست وزیر را به طور مستقل معرفی نکرده و در برخی موارد نیز تأیید و یا حمایت داشته است.

در حال حاضر نیز شخصیتی که مقبول همه جریانات شیعه و یا در میان جریان صدر باشد وجود ندارد.

این کارشناس مسائل منطقه خاطر نشان کرد: با توجه به این شرایط به نظر می رسد کابینه جدید خیلی تفاوتی با قبلی نداشته باشد منوط به اینکه نخست وزیری که انتخاب می شود نگاه و رویکردش شبیه الکاظمی یا عادل عبدال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر بعدی عراق از کدام دو جریان خواهد بود؟

نخست وزیر بعدی عراق از کدام دو جریان خواهد بود؟