مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 03:502021-10-25اجتماعي

کمبود 60 ایستگاه هواشناسی در سیستان و بلوچستان


مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با وجود اینکه اکنون 12 ایستگاه سینوپتیک هواشناسی در استان فعال است، اما حداقل 60 ایستگاه برای رسیدن به حداقل استانداردهای جهانی کمبود داریم.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با وجود اینکه اکنون 12 ایستگاه سینوپتیک هواشناسی در استان فعال است، اما حداقل 60 ایستگاه برای رسیدن به حداقل استانداردهای جهانی کمبود داریم.

حیدری در گفت وگو با ایسنا افزود: پتانسیل تشکیل سیل، توفان گردوخاک و خشکسالی در نواحی مختلف استان به دلیل وجود بسترهای تشکیل و وقوع آن ها بالاست.

از یک طرف وسیع ترین چشمه های تولید گردوغبار داخلی و خارجی در شمال و غرب استان فعال است و از طرف دیگر به دلیل وجود ناهمواری های فراوان در جنوب و مرکز استان، سیل های زیادی با وجود بارندگی های کم تشکیل می شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خشکسالی را مخاطره خاموش و مداوم سال های اخیر استان نام برد و گفت: بر اساس شاخص بارش، تبخیر و تعرق استاندارد شده دوره 10 ساله منتهی به مهرماه امسال 100 درصد مساحت استان درگیر با خشکسالی است که 86.

6 درصد آن از نوع خشکسالی بسیار شدید است .

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل تأثیر پذیری از سیستم های مختلف آب و هوایی با اکثر قریب به اتفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود 60 ایستگاه هواشناسی در سیستان و بلوچستان

کمبود 60 ایستگاه هواشناسی در سیستان و بلوچستان