موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 01:502021-10-24اجتماعي

غارها جزو مراکز حساس زیست محیطی نیستند؟!


غارها به عنوان یکی از زیستگاه های خاص طبیعت دارای اکوسیستم کاملا منحصر به فردی هستند اما آن ها هم از تهدیدات معدن کاوی دور نمانده اند.

«دودزا» یا «زرین غار» یکی از آن هاست که حتی سایه دستگاه های نمونه برداری و برداشت سنگ را بر سر خود احساس کرد و آنچه که در این میان مشخص شد، - غارها به عنوان یکی از زیستگاه های خاص طبیعت دارای اکوسیستم کاملا منحصر به فردی هستند اما آن ها هم از تهدیدات معدن کاوی دور نمانده اند.

دودزا یا زرین غار یکی از آن هاست که حتی سایه دستگاه های نمونه برداری و برداشت سنگ را بر سر خود احساس کرد و آنچه که در این میان مشخص شد، خلا قانونی برای حفاظت از این اکوسیستم ارزشمند است.

به گفته مدیرکل دفتر زیستگاه ها و امورمناطق سازمان حفاظت محیط زیست غارها در حال حاضر جزو مراکز حساس در قانون ضوابط زیست محیطی فعالیت های معدنی تعریف نشده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غار دودزا یا زرین غار در طول محور غارهای علیصدر و کتله خور در استان همدان واقع شده است.

براساس داده های کاوشگران غارها، دودزا در اسفندماه سال 1384 خورشیدی بعد از وقوع یک زلزله، توسط روستایی ها شناسایی و به کارشناسان گزارش شد.

این غار به عنوان یک غار آهکی، از اهمیت زیست محیطی بالایی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غارها جزو مراکز حساس زیست محیطی نیستند؟!

غارها جزو مراکز حساس زیست محیطی نیستند؟!