مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 19:252021-10-24بين الملل

واشنگتن: منتظر توضیح آنکارا درباره اخراج سفیر آمریکا هستیم


وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که منتظر توضیح آنکارا درباره تصمیمش برای اخراج سفیر این کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه از آنکارا خواست تا درباره تصمیمش برای اخراج سفرای 10 کشور از جمله آمریکا توضیح دهد.

پیشتر دیوید ساسولی رییس پارلمان اروپا نیز به تهدید اردوغان درباره اخراج سفرای 10 کشور از آنکارا واکنش نشان داده و در پیامی توییتری نوشت: اخراج 10 سفیر نشانه حرکت مستبدانه دولت ترکیه است.

ما مرعوب نخواهیم شد .

رییس جمهور ترکیه شنبه اعلام کرد که سفرای 10 کشور از جمله آلمان و ایالات متحده که خواستار آزادی عثمان کاوالا شده بودند، عنصر نامطلوب اعلام خواهند شد.

وی با اشاره به اصطلاحی که در دیپلماسی به کار می رود و به معنای اولین قدم قبل از اخراج است، گفت: من به وزیر خارجه کشورمان دستور داده ام که این 10 سفیر را در اسرع وقت به عنوان عنصر نامطلوب اعلام کند.

وزارت امور خارجه ترکیه شامگاه دوشنبه گذشته سفیران 10 کشور را به دلیل بیانیه مشترک آنها که خواستار آزادی عثمان کاوالا تاجر ترکیه ای زندانی در این کشور شده بود احضار کرد.

سه شنبه هفته پیش بود که سفارتخانه های آمریکا، کانادا، فرانسه، فنلاند، دانمارک، آلمان، هلند، نیوزلند، نروژ و سوئد خواستار آزادی کاوالا شدند که به دلیل نقش ادع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن: منتظر توضیح آنکارا درباره اخراج سفیر آمریکا هستیم

واشنگتن: منتظر توضیح آنکارا درباره اخراج سفیر آمریکا هستیم