مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 16:402021-10-24اقتصادي

افزایش سهم زیست فناوری از درآمد ناخالص ملی/ بیش از 51 میلیارد دلار درآمدزایی می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که ارتقای دانش و فناوری های زیستی به منظور کسب ثروت و رفاه عمومی است سعی دارد با کمک 3 سرفصل سلامت ، - اگر عرصه زیست فناوری در کشور به شکل درست و اصولی رشد کند، بیش از 51 میلیارد دلار به درآمد ناخالص کشور افزوده خواهد شد.

این اتفاق می تواند رونق اقتصادی را برای کشور به همراه آورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که ارتقای دانش و فناوری های زیستی به منظور کسب ثروت و رفاه عمومی است سعی دارد با کمک 3 سرفصل سلامت ، زیست فناوری صنعتی و امنیت غذایی، سهم اقتصاد زیستی از درآمد ناخالص ملی کشور را 10 درصد افزایش دهد.

پیش بینی می شود که با اجرایی شدن برنامه های این ستاد، بیش از 51 میلیارد دلار به درآمد ناخالص کشور از طریق توسعه فناوری های زیستی افزوده شود.

این پیش بینی ها می گوید در صورت اجرای موفق این 3 سرفصل، سهم زیست فناوری صنعتی از این حوزه به 41 درصد، زیست فناوری پزشکی 13 درصد، امنیت عذایی در سه حوزه زارعت و باغبانی، دام و طیور و صنایع غذایی به 46 درصد برسد.

این اقدامات تاثیر بسزایی در کسب 3 درصد از سهم بازار جهانی زیست فناوری توسط ایران نیز دارد و به ارتقای علمی و فناوری به منظو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سهم زیست فناوری از درآمد ناخالص ملی/ بیش از 51 میلیارد دلار درآمدزایی می شود

افزایش سهم زیست فناوری از درآمد ناخالص ملی/ بیش از 51 میلیارد دلار درآمدزایی می شود