مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 15:052021-10-24بين الملل

عربستان به دنبال مقابله با تغییرات آب و هوایی و پیوستن به جمع طرفداران انرژی پاک


ولیعهد پادشاه عربستان اعلام کرد که خاندان سعودی می خواهد تا سال 2060 تولید گازهای گلخانه ای در این کشور را به صفر برساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، محمد بن سلمان ولیعهد پادشاه عربستان اعلام کرد که خاندان سعودی تصمیم گرفته تا سال 2060 تولید گازهای گلخانه ای در این کشور را که اغلب به خاطر احتراق سوخت های فسیلی انجام می شود را به صفر برسانند.

وی همچنین گفت که هدف گذاری تا سال 2030 برای پایین آوردن میزان آلاینده ها را دو برابر کرده است.

بن سلمان و وزیر انرژی عربستان گفته اند که سعودی ها به دنبال مقابله با تغییرات آب و هوایی هستند اما در عین حال بر لزوم تداوم عرضه سوخت های فسیلی و هیدروکربنی تأکید کرده و گفته اند تلاش می کنند ثبات بازار نفت را تضمین کنند.

قرار است پایان این ماه کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل در گلاسگو برگزار شود که امید می رود کشورها برای پایین آوردن آلاینده های خود موافقت کنند.

آمریکا هم اکنون دومین کشور آلاینده دنیا است و گفته که می خواهد تا سال 2050 میزان تولید گازهای گلخانه ای خود را به صفر برساند در واقع آمریکا گفته که تا سال 2050 میزان گازهای گلخانه ای در این کشور با میزان گازهایی که قرار است از هوا جذب شده یا تصفیه می شوند بیشتر نباشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان به دنبال مقابله با تغییرات آب و هوایی و پیوستن به جمع طرفداران انرژی پاک

عربستان به دنبال مقابله با تغییرات آب و هوایی و پیوستن به جمع طرفداران انرژی پاک