مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 13:352021-10-24سياسي

نیروهای مسلح ارکان سلامت و پیشرفت جامعه هستند


نیروهای مسلح ارکان سلامت و پیشرفت جامعه هستند.

- ، آیت الله علیرضا اعرافی در نشست با مسئولان ارشد سازمان منطقه آزاد کیش و فرماندهان نظامی و انتظامی جزیره، ضمن تبریک به مناسبت ولادت رسول اکرم (ص) و مرور وظایف مردم در قبال پیامبر و ائمه ی معصومین، اظهار داشت: زندگی انسان در سایه ی حقوق متقابل شکل می گیرد و این حقوق در جامعه به انواع مختلفی تقسیم می شود که در رساله ی امام سجاد و بسیاری رسل و روایات دیگر آورده شده است.

آیت الله اعرافی افزود: سلامت محیطی که انسان در آن قرار می گیرد، وابسته به شناخت و رعایت انواع حقوق میان مردم است که چون رشته ای آنان را به هم مرتبط می کند.

عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر سبک زندگی اسلامی، رعایت حقوق انسانی را اساس این شیوه برشمرد و تصریح کرد: برخی از این حقوق، واجب و مستحب، و برخی ایجابی است و هر ارتباطی که بین دو فرد یا جمع برقرار شود مولد وظایف و حقوقی خواهد بود، بنابراین میزان روابط و تکالیف انسان ها در مقابل یکدیگر، مبتنی بر اخلاق است و هر ارتباط متقابلی، مبدا حقوق متقابل و سرچشمه ی تکالیف متقابل می شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به روابط همسران و کتابی که با حدود 35 حق در این رابطه منتشر کرده است، گفت: انواع روابط، مولد حقوق گوناگون است و هر رابطه ی پایدار یا موقتی بین انسان ها همین شرایط ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروهای مسلح ارکان سلامت و پیشرفت جامعه هستند

نیروهای مسلح ارکان سلامت و پیشرفت جامعه هستند