مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 12:552021-10-24بين الملل

آلودگی پلاستیکی تا 2030 دو برابر می شود


این سند 10 روز قبل از شروع کنفرانس مهم آب و هوایی سازمان ملل متحد موسوم به COP26 (کوپ 26) منتشر می شود و تاکید می کند که پلاستیک ها نیز یک معضل اقلیمی محسوب می شوند.

- این سند 10 روز قبل از شروع کنفرانس مهم آب و هوایی سازمان ملل متحد موسوم به COP26 (کوپ 26) منتشر می شود و تاکید می کند که پلاستیک ها نیز یک معضل اقلیمی محسوب می شوند.

بر اساس ارزیابی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP)، آلودگی پلاستیکی در اقیانوس ها و سایر آبها همچنان به شدت در حال افزایش است و می تواند تا سال 2030 میلادی تا بیش از دو برابر نیز افزایش یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این گزارش پیامدهای منفی آلودگی پلاستیکی برای سلامت، اقتصاد، تنوع زیستی و آب و هوا را برجسته می کند.

همچنین این گزارش تاکید دارد که کاهش جدی پلاستیک غیر ضروری، قابل اجتناب و مشکل ساز به منظور مقابله با بحران آلودگی جهانی بسیار مهم است.

این گزارش در عین حال برای کمک به کاهش ضایعات پلاستیکی در مقیاس مورد نیاز، شتاب در استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به جای سوخت های فسیلی، حذف یارانه های سوخت و حرکت به سمت رویکردهای دورانی یا بازسازی کننده (یک رویکرد اقتصادی است که هدف آن به حداقل رساندن پسماند و ضایعات و بیشترین استفاده از منابع است) به منظور کاهش آلودگی پلاستیکی را پیشنهاد می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی پلاستیکی تا 2030 دو برابر می شود

آلودگی پلاستیکی تا 2030 دو برابر می شود