مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 12:502021-10-24بين الملل

جزییات عملیات «ربیع النصر» در یمن و آزادی 3200 کیلومتر مربع


سخنگوی نیروهای مسلح یمن، جزییات عملیات «ربیع النصر» در دو استان «شبوه» و «مأرب» که به آزادی 3200 کیلومتر مربع از خاک این کشور منجر شد را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن که یکشنبه پیش (17 اکتبر) از انجام عملیات موفق ربیع النصر (بهار پیروزی) در دو استان مأرب و شبوه  و تحقق کلیه اهداف مورد نظر خبر داده بود، امروز همان طور که وعده داده بود طی یک کنفرانس خبری به توضیح در خصوص جزییات این عملیات پرداخت.

    به نوشته پایگاه خبری شبکه المسیره ، وی افزود در این عملیات، یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن، بیش از 278 عملیات از جمله 161 عملیات در اراضی اشغالی و اسیر شدن 1840 نفر منجر شد که در این میان، 550 نفر کشته، 1200 نفر زخمی و 90 تن اسیر شدند.

در میان کشته ها شماری از سرکرده های ارشد داعش و القاعده که العبدیه را به لانه خود تبدیل کرده بودند و تحت حمایت ائتلاف سعودی قرار داشتند، نیز به چشم می خورند.

بر اساس این گزارش، طی این عملیات، نزدیک به 16 خودروی زرهی و نظامی و نفربر نابود و به آتش کشیده شد و 180 قبضه سلاح از بین رفت.

نیروهای یمنی همچنین موفق شدند که پنج انبار اسلحه را طی این عملیات نابود کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات عملیات «ربیع النصر» در یمن و آزادی 3200 کیلومتر مربع

جزییات عملیات «ربیع النصر» در یمن و آزادی 3200 کیلومتر مربع