مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 12:152021-10-24سياسي

کتاب «بایسته های پارلمان تک مجلسی و دو مجلسی» منتشر شد


کتاب «بایسته های پارلمان تک مجلسی و دو مجلسی» که به مطالعه سنجه ها و معیارهای پارلمان تک مجلسی و دومجلسی، مزایا و معایب هر یک پرداخته است، منتشر شد.

- ، در پی انتشار کتاب بایسته های پارلمان تک مجلسی و دو مجلسی حسن گروسی معاون پارلمانی صدا و سیما در خصوص این کتاب نوشت: پارلمان مرکز تصمیم گیری در هر نظام مردم سالار و موثر بر همه ارکان یک جامعه سیاسی است که شکل و ساختار آن نیز می تواند بر این مناسبات تاثیرگذار باشد.

دومجلسی یا تک مجلسی بودن نظام تقنینی اثری مستقیم بر روند قانون گذاری، سازوکار نظارت و توازن قوا، کارآمدی کلیت نظام حقوقی، برقراری عدالت و میزان مشارکت شهروندان در امر قانون گذاری، حفظ منافع عمومی و پاسداری از حقوق اقلیت ها دارد.

نمی توان تجویزی کلی در این زمینه داشت که نظام تک مجلسی بهتر است یا دومجلسی؟ هرچند نظام های دومجلسی به لحاظ تاریخی معمولاً در جوامع طبقاتی شکل گرفته است، اما امروزه به دلایل گوناگون پارلمان تک مجلسی نیز با اقبال عمومی مواجه شده است و تعداد قابل ملاحظه ای از نظام های دومجلسی به تک مجلسی تغییر یافته اند.

به حول و قوه الهی همزمان با میلاد با برکت پیامبر اکرم، حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) کتاب بایسته های پارلمان تک مجلسی و دو مجلسی که بخشی از آن برآمده از رساله دکترای اینجانب با عن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «بایسته های پارلمان تک مجلسی و دو مجلسی» منتشر شد

کتاب «بایسته های پارلمان تک مجلسی و دو مجلسی» منتشر شد