مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 09:502021-10-24پزشكي

مراقب غافلگیری آنفلوانزا باشیم/تفاوت مرگ های آنفلوانزا و کرونا


رییس بخش بیماری های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به احتمال اپیدمی آنفلوانزا در ماه های آینده گفت: اگر بخواهیم دوباره غافلگیر نشویم باید بدترین سناریو را در نظر بگیریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، پیام طبرسی افزود: در سال گذشته در بسیاری از مناطق دنیا به غیر از مواردی در خط استوا، آنفلوانزا اپیدمی نشد که این مسئله نشان می دهد با رعایت پروتکل های بهداشتی از اپیدمی شدن آنفلوانزا جلوگیری شده است.

وی گفت: در سال گذشته در بسیاری از مناطق دنیا به غیر از مواردی در خط استوا، آنفلوانزا اپیدمی نشد که این مسئله نشان می دهد با رعایت پروتکل های بهداشتی از اپیدمی شدن آنفلوانزا جلوگیری شده است.

این متخصص بیماری های عفونی افزود: علائم این دو بیماری مشابه یکدیگر است و نمی توان علائم آنها را چندان از یکدیگر افتراق داد، تب، سردرد، گلودرد، تنگی نفس و مواردی از این دست را هر دو بیماری دارند.

طبرسی با بیان اینکه در مورد آنفلوانزا موارد بدون علامت وجود دارد، گفت: در کووید 19 نیز موارد بدون علامت وجود دارد اما در مورد آنفلوانزا موارد خفیف بسیار بیشتر است.

وی افزود: از دست دادن حس بویایی و چشایی که در بسیاری از اوقات در کووید 19 رخ می دهد، گاهی در آنفلوانزا نیز مشاهده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب غافلگیری آنفلوانزا باشیم/تفاوت مرگ های آنفلوانزا و کرونا

مراقب غافلگیری آنفلوانزا باشیم/تفاوت مرگ های آنفلوانزا و کرونا