مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 07:252021-10-24پزشكي

علت سوزن سوزن شدن دست و پا


متخصص مغز و اعصاب درباره نوعی سندرم که منجر به حملات عصبی می شود توضیح داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احسان شریفی پور متخصص مغز و اعصاب، اظهار کرد: در بیماری سندرم گیلن باره یک آنتی بادی به صورت نابجا در بدن ساخته می شود.

وی با اشاره به آنتی بادی ها گفت: آنتی بادی ها در بدن ما نقش محافظتی دارند، اما در این بیماری آنتی بادی ها که سیستم ایمنی بدن هستند به صورت نابجا به غلاف میلین اعصاب محیطی حمله می کنند و در برخی موارد به آکسون نیز آسیب می رسانند.

شریفی پور ادامه داد: این بیماری منجر به یک ضعف شل بالارونده می شود که ابتدا از ضعف و سوزن سوزن شدن پا ها شروع شده و به سمت بالا می رود و پیشرفت می کند.

هرچه این ضعف ها بالاتر میرود و شدید تر می شود احتمال خطر برای بیمار افزایش پیدا می کند.

این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: در نوع شدید این بیماری اعصاب ماهیچه های تنفسی درگیر می شود و بیمار دچار خفگی و ایست تنفسی می شود در برخی موارد هم ضعف ها به شدت زیاد می شوند و باعث فلج شدن بیمار می شوند و موجب عدم هماهنگی میان دست و پا می شود.

شریفی پور با بیان اینکه بنابراین سندرم گیلن باره جزو حساس ترین بیماری های مغز و اعصاب است گفت: لازم است که این بیماری به سرعت تشخیص داده شود از دو یا سه هفته قبل از شروع بیماری علائمی در بدن ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت سوزن سوزن شدن دست و پا

علت سوزن سوزن شدن دست و پا