مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 06:252021-10-24سياسي

بیان شگفتی های خلقت انسان در کلام امام علی(ع)


رییس کانون نهج البلاغه شناسی لرستان با تاکید بر اینکه امام علی(ع) در نهج البلاغه به شگفتی های خلقت انسان اشاره می کند، گفت: مولای متقیان انسان را دارای دو بعد جسمی و روحی تعریف می کند.

- ایسنا/لرستان رییس کانون نهج البلاغه شناسی لرستان با تاکید بر اینکه امام علی(ع) در نهج البلاغه به شگفتی های خلقت انسان اشاره می کند، گفت: مولای متقیان انسان را دارای دو بعد جسمی و روحی تعریف می کند.

حجت الاسلام حسین روزبهانی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به شرح فرازی از خطبه نخست نهج البلاغه با مضمون ثُمَّ جَمَعَ سُبْحَانَهُ مِنْ حَزْنِ الْأَرْضِ وَ سَهْلِهَا وَ عَذْبِهَا وَ سَبَخِهَا تُرْبَهً سَنَّهَا بِالْمَاءِ حَتَّی خَلَصَتْ وَ لَاطَهَا بِالْبَلَّهِ حَتَّی لَزَبَتْ فَجَبَلَ مِنْهَا صُورَهً ذَاتَ أَحْنَاءٍ وَ وُصُولٍ وَ أَعْضَاءٍ وَ فُصُولٍ أَجْمَدَهَا حَتَّی اسْتَمْسَکَتْ وَ أَصْلَدَهَا حَتَّی صَلْصَلَتْ لِوَقْتٍ مَعْدُودٍ وَ أَمَدٍ أَجَلٍ‏-مَعْلُومٍ ، اظهار کرد: سخنان نهج البلاغه جذاب و همراه با لطایف بیانی نسبت به آفرینش و خلقت انسان است.

وی با اشاره به اینکه این فراز نهج البلاغه ماجرای آفرینش آدم را بیان می کند، گفت: امام علی(ع) بعد از بیان آفرینش، به خلقت انسان می پردازد که نشان از جایگاه انسان در منظومه خلقت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیان شگفتی های خلقت انسان در کلام امام علی(ع)

بیان شگفتی های خلقت انسان در کلام امام علی(ع)